[Un dos i
seguit, 11-3-16]
Aquesta
setmana que, gairebé, estem enllestint, ha portat la celebració del Dia
Internacional de la Dona, també conegut com el Dia de la dona treballadora. Una
jornada plenament reivindicativa, però que també ha arribat acompanyada d’una
consideració que acostumen a plantejar alguns davant de casos similars: que
això de dedicar un dia a alguna cosa és absurd i que més valdria pensar-hi –i,
sobretot actuar- durant tot l’any. Els més positius pensen que una cosa no és
incompatible amb l’altra i no farà cap mal que durant uns dies se’n parli més.
Seguint aquest esperit,
ens podem preguntar quin és el panorama, pel que fa al paper de les dones en el
món sardanista. Avui ho farem, encara que només sigui en un àmbit concret com
és el dels músics, el dels intèrprets de les cobles, més concretament, on hem
pogut veure com s’ha passat d’una presència pràcticament testimonial de dones
durant bona part del segle XX a una participació molt més evident –i creixent-,
sobretot a les formacions joves. Ens en parlarà algú que ha viscut el fenomen
com poques persones: la Maria Antònia Pujol, qui ha viscut aquesta evolució i,
a més, ha estudiat la intervenció femenina a les cobles abans, quan n’hi havia
ben poques, i ara, quan segurament encara no és la que hauria de ser, però
també és cert que ja no podem qualificar-la d’anecdòtica, precisament.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada