[Un dos i seguit, 29-6-12]
Aquests dies, dins els
actes de caire cultural previs a les Olimpíades de Londres, hi ha hagut
presència de la música per a cobla gràcies a la participació de la Sant
Jordi-Ciutat de Barcelona al costat del músic britànic Tim Garland, en una col·laboració
que ja es va iniciar l’any passat a Barcelona. Se segueix així, el costum
iniciat l’any 1992 a Barcelona, encara que aquesta vegada centrat més en el
vesant musical. I això no és pas casual, sinó que confirma allò que ja hem
comentat moltes vegades: que l’àmbit dels músics està resultant molt més vital
i amb perspectives de futur que el coreogràfic.
Són les cobles, sovint
en col·laboració amb intèrprets i autors d’altres gèneres, els que estan
demostrant més enginy, impuls, il·lusió i, sobretot, qualitat en les seves
propostes. Ho fan sense oblidar el repertori diguem-ne clàssic i les formes
estàndard de la sardana i les obres de concert, però també sorprenent-nos amb
barreges i espectacles nous: des de la mateixa cobla Sant Jordi amb el
guitarrista Niño Josele, el músic Pascal Comelade o el cantautor Roger Mas,
fins la Flama de Farners amb diversos intèrprets folk del país, o la Bisbal
Jove i la Reus Jove amb el jazz amb cobla; la Marinada versionant Nino Rota o
reinterpretant de manera sorprenent Vicenç Bou. És evident que tenim molt i
bons músics, desacomplexats i amb bones relacions amb altres músics, encara
que, sovint, aquesta distinció realment no existeix, ja que, de fet, es tracta
d’intèrprets i autors que ja treballen, habitualment, diversos estils.
Tant de bo aquesta
mentalitat oberta i imaginativa fos més coneguda, reconeguda i, sobretot, s’encomanés
a segons quins altres sectors.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada