[Un dos i seguit, 11-1-13]
Nou any i,
encara que lluitant contra tota mena d’elements que obstaculitzen el camí,
l’activitat sardanista segueix endavant. Segur que algun aplec haurà
desaparegut respecte a l’any passat a la guia que ben aviat es presentarà, o
que caldrà reduir ballades, de la mateixa manera que s’ha hagut de fer aquest
2012 que hem deixat enrere. Es tornaran a plantejar polèmiques com la que ha
envoltat les ballades sense cobla, és a dir, amb música enregistrada, però, tot
i això, d’activitat n’hi haurà. De fet, al programa d’avui ja podrem anunciar
coses ben interessants.
El cas és que
els organitzadors que no hagin desistit, aquells que encara tenen ànims, han
d’espavilar-se cercant alternatives: variant plantejaments en allò que preparin
i, sobretot, trobant altres vies de finançament més enllà de les que havien
predominat darrerament.
I una d’aquestes
possibilitats sembla que les estan explotant força les cobles. Em refereixo al
micromecenatge, tal i com ja han fet formacions com la Sant Jordi, la Sabadell
i altres, la darrera de les quals és la Maricel, a l’hora de publicar discos. Es
tracta, a grans trets, que qui hi estigui interessat, aporti diners abans de
que es faci el disc i, d’aquesta manera, assegurar la jugada del finançament i
de la venda. No és quelcom nou, ja que als anys 70 l’Obra del Ballet Popular ja
va promoure la col·lecció “Clàssics de la Sardana” per mitjà de subscriptors.
Ara, però, aquests subscriptors poden triar diversos nivells de mecenatge, amb
els corresponents graus d’aportació econòmica i, també, de compensació, que pot
anar des del disc i res més fins a un concert particular de la cobla, fins i
tot. Un sistema que ja està convenientment regulat i organitzat, de manera que
permet fer un seguiment del projecte per Internet.
Res, el que dèiem: cal espavilar-se!
Res, el que dèiem: cal espavilar-se!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada