[Un dos i
seguit, 19-2-16]
L’esponsorització
de les activitats que porten a terme les entitats culturals és una de les
opcions més viables i realistes que tenen al davant aquestes organitzacions en
temps de crisis i, per tant, de retallades de les aportacions dels organismes
oficials. La realitat és dura i ens mostra que ajuntaments i altres
institucions només aposten de manera decidida per aquelles manifestacions
segures, que omplen places a vesar i que, en definitiva, estan de moda. Els
altres, han d’espavilar-se per sobreviure o, senzillament, plegar.
Moltes
d’aquestes entitats s’han trobat en aquesta situació amb el pas canviat, és a
dir, que mentre hi havia vaques grasses i les subvencions es prodigaven –massa,
segons alguns, fins al punt que es van fer malbé dinàmiques històriques que
feien autosuficients moltes d’aquestes entitats-, en aquell temps que no calia
fer pagar entrada o quotes per gaudir de moltes coses, tothom s’hi va
acostumar. Després, quan s’han començat a tancar aixetes, precisament ha estat
quan les juntes directives són més febles, el públic s’ho pensa més a l’hora de
pagar i els mecenes són pocs i, a vegades, també escurats.
Poc a poc, però, s’ha comprovat
que només sobreviuran els que tinguin clar que no es pot viure sempre de les
subvencions. O no només. Centrant-nos en el món sardanista, es comencen a
veure moviments en aquest sentit, potser
massa tímids, però d’haver-n’hi n’hi ha. Com la marca de cerveses que ha
patrocinat la Guia Sardanista o el fabricant de brou que s’ha compromès a fer
aportacions importants –en espècies, això sí- a les associacions. Naturalment,
també caldria tenir en compte els patrocinis puntuals a nivell local, que ens
consta que n’hi ha molts, però cal esperar que es generalitzin els convenis
que, com els que esmentat, s’han concretat amb la Confederació Sardanista i,
per tant, se suposa que han d’arribar a tothom.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada