[Un dos i seguit, 24-1-25]
Cada any s’estrenen un grapat de sardanes noves, una xifra que segurament deu ser impossible de determinar exactament, però tot sembla indicar que són moltes, més de les que la majoria ens podem imaginar. Al concurs La Sardana de l’Any hi participen 40, només una selecció, potser representativa, però lluny de la totalitat.
Entre aquestes sardanes n’hi ha d’estils molt diversos i amb nivells de qualitat també ben variats, però això no treu que pugui ser interessant que hi hagi concursos musicals de noves composicions, no tant per estimular la composició en nombre però sí en qualitat, és clar. En altres èpoques n’hi havia més que en l’actualitat, encara que segueix constant la convocatòria conjunta de Banyoles i Ceret, a més d’algun altre concurs ocasional.
Aquesta setmana, ens ha sorprès la notícia de la presentació d’un concurs de sardanes ben a prop de Tarragona, a Constantí, el Premi Centcelles de Composició Musical, que si bé amb aquesta ja porta cinc edicions, aquesta vegada s’ha dedicat a la música per a cobla. Un fet, aquest, poc habitual, perquè es tracta d’una iniciativa no sorgida estrictament del món sardanista, encara que hi pugui haver gent d’aquest àmbit implicada, però que jo entenc com un plus de prestigi i, possiblement, un al·licient per incorporar noms nous a la ja llarga nòmina d’autors que han treballat per a aquest conjunt instrumental tant particular i tant nostre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada