[Un dos i seguit, 26-2-21]
Aquesta setmana s’engega, novament, la maquinària del concurs La Sardana de l’Any, encara que, aquesta vegada, haurà adoptat la denominació de la Super Sardana de l’Any, perquè el que s’escollirà serà la sardana més popular no pas entre les estrenades l’any passat, sinó entre les guanyadores del certamen en la seva segona etapa.
De fet, anys enrere ja es va fer una Super Sardana de l’Any per cloure, precisament, la primera època. En aquella tanda de quinze convocatòries l’estructura era força similar a l’actual, encara que el conjunt de les emissores que oferien les eliminatòries era ben diferent, més que res perquè el panorama radiofònic també ha canviat força. Moltes d’aquelles sintonies, bàsicament en ona mitjana, ja no existeixen i la majoria eren emissores comercials i alguna institucional. Justament va ser la desaparició de la que ho organitzava -Ràdio Joventut de Barcelona, pertanyent al que havia estat el grup d’emissores del Movimiento- va portar a que el concurs hagués de plegar.
Ara, La Sardana de l’Any l’organitza la Confederació Sardanista i compta amb la col·laboració d’una extensa xarxa d’emissores, la majoria municipals, un fenomen que encara havia de manifestar-se a finals dels anys 80. Això sí, allò principal que dóna sentit al concurs segueix intacte: divulgar al màxim les noves sardanes per mitjà de la participació popular. Tornem-hi, doncs!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada